Nu este de mirare ca primarul Constantei si “baronul” celei mai in voga statiuni, Mamaia, care este si scena de desfasurare a tot ceea ce inseamna muzica comerciala romaneasca, pe timp de vara, a spus ca “Romania ar trebui sa se promoveze ceea ce are mai bun, si anume fetele frumoase, care ar atrage un numar important de turisti”… (Sursa)
Captura din videoclipul Narcotic Sound and Christian D - Mamasita ( min. 1:06)/YouTube
De fapt reteta succesului Romaniei pe plan international nu este frumusetea si desteptaciunea femeilor noastre, ci hiper-sexualizarea lor, iar acesta este rodul unei societati dominate de gandirea patriarhala. Pare atat de firesc ceea ce se intampla, incat nimeni nu reactioneaza in niciun fel, nimeni nu se revolta, ba chiar oamenii aplauda si se simt mandri. Modelul este prezent in toata mass-media romaneasca.
Sa luam de exemplu acest videoclip unde scenariul bazat pe un intreg arsenal sexist, este de-a dreptul strigator la cer: Trei barbati pornesc intr-o calatorie initiatica (?). In drumul lor, masinile se transforma in femei imbracate foarte sumar si reprezentand diverse imagini cliseu. Montajul imaginilor vorbeste de asemenea despre sexualizarea trupului femeiesc: accente pe sani, pe posterior si picioare.
Iar reteta este similara pentru aproape toate videoclipurile care au fost lansate de producatori romani, in zona muzicii comerciale, iar cine ar trebui sa ia cu adevarat atitudine impotriva acestui fenomen, adica CNA-ul, ramane indiferent, mai ales ca publicul principal al acestor posturi este format din tineri si foarte tineri. Dar poate ca esential ar fi ca noi, fiecare in parte sa facem mici pasi pentru a schimba aceasta cutura colectiva, spunand "NU, noi nu ne identificam cu asa ceva!"
Foto front: Captura din videoclipul Narcotic Sound and Christian D - Mamasita
Foto main: Shutterstock
Un articol de Iulia Sima
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri