“Nu dureaza prea mult pentru ca fetele sa isi dea seama ca in cultura de masa, a fi sexy inseamna sa fii dorita de barbati”, scrie intr-o analiza, Tracy Clark-Flory, de la publicatia americana Salon. Articolul ei se numeste “Ce isi doresc femeile: Ca tu sa le doresti”. Parafrazand ar suna cam asa: “Ce isi doresc femeile: ca barbatii sa le placa”. Totusi, cum am ajuns la acest imperativ al imaginii hiper-sexualizate la care adera fetele, inca de la varste foarte mici?
Aratam intr-un articol recent: Barbatii sunt bombardati cu mesaje mediatice si publicitare care ii fac sa creada ca tot ceea ce vor este sa faca sex cu femei extrem de aratoase. In acest sens, industria pornografica al carui model este ulterior preluat de catre toata mass-media, isi face foarte bine treaba.
Trebuie sa mai retinem ca sexualitatea vinde, iar setea de capital a impins totul in extrem, construind o societate pornografica. Deschideti televizorul sau paginile celor mai citite ziare: Peste tot, femeile sunt dezbracate, sunt transformate in obiecte ale dezirabilitatii. Modelul este mai apoi preluat la nivelul intregii societati. Femeile se dezbraca singure pentru a atrage privirile. Vor cu orice pret sa fie considerate "sexy". Se auto-umilesc si se lasa umilite fiindca ceea ce este anormal, devine normal prin limbajul mediatic ce are efect de hipnoza.
Nimeni nu se revolta fiindca "designerul" Catalin Botezatu ii da cu foarte mare seriozitate, sutienul jos, unei tinere care aspira la titlul de "Next Top Model"! Episodul s-a petrecut chiar in prima seara a difuzarii show-ului “Next Top Model” by Catalin Botezatu, de catre Antena 1. Cum sa atragi atentia publicului inca din start, cum sa iti asiguri un succes garantat? Televiziunile stiu foarte bine: dezbracand femeile.
O femeie in lenjerie intima, studiata din cap si pana in picioare pentru aspectul ei fizic si prezentata pe post de OBIECT, unei intregi natiuni! Ca ea sunt sute, mii, milioane de femei care accepta acelasi tratament, crezand probabil ca de fapt traiesc "onoarea" de a fi apreciate pentru frumusetea lor. In tot acest timp, personaje precum Catalin Botezatu castiga capital si succes, implicandu-se in tot felul de show-uri de televiziune sau scandaluri mediatice, care au ca principal motor, imagini ale unor femei reduse la statutul de nimic.
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate