Ne pune ceva mai mult pe ganduri insa, modalitatea de promovare a campaniei lansate pe data de 11 aprilie – REAL MAN DON’T BUY GIRLS (Barbatii adevarati nu cumpara fete). Este vorba despre o campanie video interactiva care isi propune sa educe publicul in legatura cu exploatarea sexuala a fetelor si femeilor in Statele Unite.
Mai mult decat sa transmita acest mesaj extrem de grav, prin care incearca sa atraga atentia asupra unei probleme contemporane, reclamele sociale create de vedete, par sa dea o noua definitie a masculinitatii. Staruri masculine ca Bradley Cooper, Drake, Jamie Foxx, Jason Mraz, Sean Penn si Justin Timberlake refac exact acelasi portret al barbatului pe care il stim deja, cu care suntem obisnuiti dar pe care, totusi... nu il consideram universal valabil.
"Barbatii adevarati" deschid beri cu telecomanda de televizor, se barbieresc cu fierastraul, isi toarna lapte direct in cutia cu cereale, nu isi spala sosetele, folosesc fierul de calcat pentru sandvisuri si nu pentru haine... Exista o singura exceptie cu privire la acest barbat “macho” pe care il stim, par sa ne spuna reclamele campaniei: “Barbatul dur nu cumpara fete!”.
“Hmm, asa ar trebui sa intelegem noi ca un “barbat adevarat” nu sustine traficul de femei?”, intreaba cu indoiala jurnalista Tracy Clark-Flory. Singura explicatie pe care mi-o ofer este aceea ca au incercat sa ajunga la public oferind un model deja cunoscut si validat al masculinitatii; acest model primeste insa noi valente - a fi macho nu este egal cu a transforma fetele si femeile in obiecte sexuale.
Urmatorul pas ar fi acela de a le arata tuturor barbatilor, "macho" sau nu, cat este de dezonorant si ce atitudine injositoare au fata de femei, considerandu-le chiar si astazi , o simpla “marfa”.
De ce au folosit in reclamele lor doar barbati cu reputatie de duri? Dintr-un articol mai vechi Garbo, ati aflat ca in societatea de astazi, masculinitatea este foarte diversa, chiar daca este inca dominata de discursul clasic al "durului".
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri