Acesta ar fi descrierea scriptului unei reclame tv la cascaval (Delaco). Este o reclama plina de stereotipuri de gen, scrie Medusa, cea mai cunoscuta feminista din mediul online, pe blogul ei. Iata cum deconstruieste ea, un mesaj pe care am fi tentate sa il consideram a fi normal.
Reclama are un mesaj direct: femeia de clasa medie, Mariana, trebuie sa lase deoparte obiceiul de a sta toata ziua in bucatarie. Ca sa faca asta, are la indemana o solutie simpla: cascavalul, un aliment gata preparat.
Indirect, reclama perpetueaza diferite stereotipuri de gen:
1. Bucataria, orice ar fi, ramane teritoriul exclusiv al femeilor. „Progresul” actual este ca femeia in loc sa stea la cratita cate 3 ore, apeland la cascaval timpul i se reduce la cateva minute. Barbatii asteapta, invariabil, sa fie hraniti.
2. Femeia trebuie sa-i faca pe plac barbatului. Nu este suficient sa-i gateasca, trebuie sa mearga si la coafor sa-si aranjeze parul sau ce mai fac in general femeile (epilare, manichiura, etc.). Reteta garantata este gatit + coafor pentru a fi apreciata in cuplu.
3. Depozitarul stiintei, autoritatea care da sfaturile, este barbat. El cunoaste „reteta garantata”. Acest lucru poate perpetua ideea ca genul masculin detine autoritatea, pe de alta ca stiinta este personificata prin figura unui barbat.
4. Barbatii in pozitii de autoritate au nevoie de asistente sau secretare. Femeia este in plan secund. Uitati-va cine este langa Dr. Andrei in platou: o asistenta dintr-un registru la fel de stereotip: frumoasa si nevorbitoare. Este personificarea femeii-obiect pe care o regasim in decorul multor emisiuni tv.
Pentru Mariana am eu un sfat mai bun: pentru a-l apropia pe prietenul distant, gatiti impreuna! Si nu cumpara cascavalul ala plin de grasimi saturate ca iti creste colesterolul si tie si iubitului! Mariana, fii desteapta!
Foto front si main: Casnica ("Lady of the House"), o lucrare artistica de Julie Whitehead Holdsworth, foto Urban Woodswalker
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri