In perioada iulie-decembrie 2011, Centrul FILIA implementeaza proiectul “Femeile spun NU Publicitatii Ofensatoare (Women Say NO to Disrespectful Advertising!)”, finantat de Ambasada Regatului Tarilor de Jos.
Membrele organizatiei pentru apararea drepturilor femeii justifica elaborarea acestui proiect astfel: “Consideram ca misoginismul, sexismul si stereotipurile de gen prezente in publicitatea romaneasca, ipostazele deseori degradante in care sunt prezentate femeile, precum si dispretul exprimat fata de ele si de experientele lor de viata trebuie sa primeasca un raspuns; un raspuns nu numai din partea noastra, a celor de la Centrul FILIA, ci si din partea femeilor consumatoare”.
Astfel, proiectul se va desfasura pe mai multe planuri, aflam de pe site-ul organizatiei. Un prim plan il constituie editarea si publicarea, in format electronic si in varianta tiparita, a doua volume:
A. Un volum de analize asupra imaginii femeilor in publicitatea romaneasca actuala si recenta.
B. Un al doilea volum care va cuprinde un Catalog al Publicitatii din Romania. Catalogul va contine o evidenta a reclamelor vizate, a produselor promovate si a agentiilor de publicitate, precum si scurte reactii si opinii. “Prin acest volum nu ne propunem sa realizam o evidenta completa a reclamelor ofensatoare la adresa femeilor; de altfel, credem ca pentru un astfel de demers ar fi nevoie de mai multe volume”, scrie Centrul FILIA.
“Ne dorim sa pornim un dialog si sa deschidem o punte de comunicare intre femeile consumatoare si industria de publicitate. Astfel, Catalogul va fi postat pe un blog pe care il vom deschide tocmai pentru a le oferi o platforma femeilor (si nu numai) sa isi exprime in mod direct reactiile fata de maniera in care publicitatea romaneasca le prezinta”.
Sunteti deci incurajate sa participati activ in cadrul acestui proiect, prin intermediul observatiilor personale pe care le aveti cu privire la modul cum femeile din Romania sunt prezentate in publicitate. Garbo.ro a condamnat de asemenea in nenumarate randuri limbajul publicitar extrem de sexist din advertisingul romanesc. (de exemplu: Schimbati reclamele cu blonde! sau Sfaturile pentru femei din reclame sunt bune?)
Revenind la proiectul initiat de Centrul FILIA, va fi realizata o cercetare calitativa, prin interviuri si focus grupuri cu femei intre 18 si 55 ani privind, modul in care acestea percep si raspund reclamelor prezentate (pe baza selectiei realizate de echipa proiectului).
In fazele ulterioare ale proiectului, vor fi trimise scrisori deschise reprezentantilor agentiilor de publicitate, precum si reprezentantilor firmelor care comercializeaza produse promovate prin reclame ofensatoare la adresa femeilor.
De asemenea, va fi organizata o masa rotunda in cadrul careia reprezentanti ai agentiilor de publicitate, ai firmelor, ONG-urilor, institutiilor relevante in domeniu, alaturi de femeile consumatoare ale acelor produse vor identifica posibilitati de imbunatatire a situatiei actuale si principii de buna practica.
Denumire Proiect: Women Say NO to Disrespectful Advertising!
Finantator: Ambasada Regatului Tarilor de Jos
Echipa proiectului:
Oana Baluta (coordonatoare)
Alice Iancu
Miruna Matei
Andreea Molocea
Valeriu Antonovici
Sprijinite de:
Tudorina Mihai
Alice Calin
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri