Rolul nostru este acela de a ingriji familia si de a fi mereu perfecte din punct de vedere estetic, de a ne auto transforma practic, in obiecte-sexuale. Nu ar trebui sa ma mai mire ca in prima zi de scoala aud doua pustoaice de liceu impecabil aranjate, vorbind despre cat de mult se slabeste la aerobic... Acesta este modelul pe care il au, acest model il urmeaza.
Raportul Comisiei Europene privind egalitatea intre femei si barbati din anul 2008 arata ca “stereotipurile de gen in publicitate limiteaza femeile si barbatii la o imagine extrem de simplificata, reducand persoanelela roluri predeterminate si artificiale, adesea degradante, umilitoare si schematizante pentru ambele genuri. Daca barbatii si femeile sunt in permanenta portretizati folosind aceleasi stereotipuri, este mult mai greu sa vezi resursele si abilitatile femeilor si barbatilor in alte arii de activitate decat in rolurile traditionale cunoscute” – CE, citata de ALTFEM.
Concluzii ale raportului ALTFEM
Echipa de cercetare a analizat emisiuni de maxima audienta de stiri si de divertisment difuzate de catre Antena 1, Antena 3, Prima TV, PRO TV si TVR 1 si reclamele difuzate de catre acestea precum si continutul mai multor publicatii scrise: Adevarul, Click, Libertatea si Jurnalul National, in perioada 14 februarie – 15 mai 2011.
Potrivit studiului, lumea femeilor si lumea barbatilor raman divizate din perspectiva profesiilor considerate adecvate pentru unii sau pentru ceilalti: muncile considerate a fi potrivite pentru femei presupun ingrijire, organizare si abilitati de a educa, cele considerate a fi potrivite pentru barbati necesita capacitatea de a lua decizii, abilitati tehnice si forta fizica.
Dupa analiza cantitativa a produselor media, echipa de studiu a gasit ca meseriile de prestigiu sunt in general ocupate de invitati barbati. In cea mai mare parte, meseriile femeilor invitate fac parte din domenii cum ar fi: showbiz, divertisment, modelling, etc.
Mai mult decat atat, barbatii sunt mai numerosi in aparitiile TV decat femeile, disproportia fiind data de emisiunile de talk show, in care accentul este pus pe viata profesionala si in care femeile apar foarte rar (12% aparitii femei, 88% aparitii barbati). Barbatii sunt mai vizibili in: politica, sistem judiciar, administratie publica sau mediul de afaceri. Femeile si barbatii apar in egala masura doar in emisiunile de divertisment, acolo unde accentul este pus pe viata personala a invitatilor sau a unor terete persoane.
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară