Aceeasi cercetare mai arata ca in presa scrisa, disproportia aparitiilor este mult mai mare decat in emisiunile TV, barbatii aparand ca personaje principale in articole, de 3 ori mai mult decat femeile. In acelasi timp, femeile apar mult mai putin in ziarele generaliste decat in cele tabloide. Studiul mai arata ca in aceeasi masura in publicitate, actiunile personajelor din reclame sunt foarte diferite in functie de gen.
Cele mai multe actiuni ale femeilor in publicitate sunt domestice, activitati zilnice in care ajuta barbatul, sau familia in general, sa se simta bine. O alta actiune cu care sunt asociate femeile este ingrijirea corporala. Barbatii apar mai degraba in postura de personaje care asteapta sa fie ingrijite, sau si in situatii de joc sau in activitati in timpul liber.
Sincer, aceasta este “realitatea” in care traim? Cum o putem schimba? Cat timp vom mai functiona in baza unor sterotipuri traditionaliste si sexiste? Un semn foarte bun l-a constituit faptul ca in cadrul conferintei de lansare a proiectului ALTFEM, dezbaterea in legatura cu aceasta tema a fost foarte aprinsa si constructiva, semn ca de multa vreme era nevoie de astfel de semnale de alrama.
Garbo a scris de asemenea, mai multe articole pe aceeasi tema pe care le regasiti cuprinse in dosarele:
Cine suntem cu adevarat? Imaginea femeii astazi si STOP Sexualizarii imaginii femeii!
De asemenea, cititoarele Garbo si-au aratat sustinerea si fata de proiectul Femeile spun NU publicitatii ofensatoare.
Foto front si main: dno1967b
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară