31 Octombrie 2011 publicat în Social 147 share-uri

IN ACEST ARTICOL:
'Daca un avion de pasageri ar fi condus de catre o femeie, v-ati lasa viata pe mana ei?' Raspunsul la acesta intrebare este un exercitiu simplu care va poate ajuta sa intelegeti ce inseamna discriminarea. Recent, Agentia de Monitorizare a Presei Active Watch a organizat mai multe traininguri de formare pentru jurnalisti, unde acestia au fost invatati sa inteleaga in ce mod ei, prin mesajele pe care le transmit, ajuta la perpetuarea unor mesaje stereotipale in legatura cu rolurile de gen. Campania se numeste ALTFEM.

In acest context, Campania ALTFEM, demarata de catre Active Watch ne invita sa analizam propriile stereotipuri in legatura cu femeile si barbatii, energia pe care o investim in confirmarea, mentinerea si transmiterea lor si influenta semnificativa pe care acestea o au in viata noastra. Proiectul vorbeste despre modul cum stereotipurile, ca “manuale” de citire si de intelegere a noastra si a celorlalti, ne pot influenta alegerile si dezvoltarea, atat in viata personala, cat si in viata profesionala, limitandu-ne sau determinandu-ne sa ignoram anumite resurse si oportunitati, pe care toti le avem, indiferent ca suntem femei sau barbati.

ALTFEM aduce in discutie rolul si responsabilitatea media si a publicitatii in mentinerea si promovarea unor sterotipuri, prejudecati si discriminari de gen. Despre acest aspect am stat de vorba cu Mircea Toma si Ionut Codreanu, de la Active Watch.

Femeia, “dotata doar cu sex si cratita”?

Garbo: Televiziunea si mass-media in general reprezinta o oglinda a realitatii? Adica, daca femeile sunt prezentate cu precadere in postura de dive sau gospodine, aceasta este si realitatea din teren?


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri