Mircea Toma: Nu. Nu, din mai multe motive. Televiziunea promoveaza o distorsiune. Nu are cum sa acopere toate subiectele relevante. Televiziunea este un canal pe care apare informatie aleasa. Astfel, Active Watch a masurat continutul de informatie in stirile pseudo-informative difuzate in prime-time de primele patru posturi TV. Am constatat ca sunt diferente. Televiziunile comerciale generaliste avand tendinta cea mai mare de a-si alimenta spectatorii cu “dulciuri”, nu cu “proteine”.
Presa scrisa este de asemenea o sursa a tabloidizarii caracterizata de o scadere a interesului public pentru cititori. Presa scrisa ar fi putut fi principalul vehicul impotriva tabloidizarii si stereotipurilor.
Garbo: In ce fel s-ar schimba societatea daca mare parte din mass-media ar adera la o deonotologie a modului cum este prezentata femeia in discursul journalistic?
Mircea Toma: Eu cred ca presa este primul mijloc de intiparire in mintile noastre a imaginii femeii care e dotata doar cu sex si cratita. Daca ar incepe sa expuna si femeile valoroase ca profesioniste, directoare de banci, piloti sau fotbaliste, sansa femeilor de a recupera decalajul urias fata de barbati in zona de decizii de top ar creste; in Romania, in toate ministerele exista 12% femei. In Finalanda, 47%. Vorbim insa despre un proces care se masoara in decenii, nu in ani.
Garbo: Din experienta personala, cum poate un barbat sa empatizeze cu problematici care tin de emanciparea femeilor?
Mircea Toma: Raspunsul este unul foarte simplu. Nu trebuie decat sa se transforme din barbat, in om.
Mircea Toma: Sper sa ne fi castigat aliati si mizez pe creativitatea si vointa lor in a promova antivirusii discriminarii.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri