29 Noiembrie 2011 publicat în Social 149 share-uri

IN ACEST ARTICOL:
Autismul este asociat in primul rand cu varsta copilariei, problematica adultilor cu autism fiind mai putin cunoscuta. 87% din persoanele intervievate au auzit de autism, dar doar 12% dintre ele afirma ca stiu destul de multe lucruri despre afectiune.

Atitudinea fata de integrarea scolara si sociala a copiilor cu autism

Aproape jumatate dintre respondenti considera ca, pentru deprinderea aptitudinilor sociale, cea mai buna metoda este integrarea in colectivitate. Referitor la procesul de integrare scolara a copiilor cu tulburari de spectru autist, 34% dintre intervievatii care au declarat ca au cel putin cunostinte minime despre autism sunt de parere ca ei trebuie sa invete in scoli si clase normale, asistati de un terapeut, 47% considera ca acesti copii ar trebui sa invete in scoli/gradinite speciale, 9%, in clase speciale din cadrul scolilor normale.

Lipsa de pregatire a profesorilor, lipsa unui curriculum special si dotarea necorespunzatoare a scolilor sunt principalele motive invocate de cei care considera ca persoanele cu autism nu trebuie sa fie integrate in invatamantul de masa - aceste motive sunt mentionate in proportia cea mai mare de catre respondentii aflati in intervalul de varsta 25-34 ani, conform studiului cantitativ.

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. Sforăitul sever al copiilor este un semnal de alarmă pentru sănătatea respiratorie și necesită consult ORL de urgență Femeile antreprenor pot câștiga sesiuni de mentorat, coaching și granturi  de 10.000 euro în cadrul programului She`s Next, lansat de ING Bank și Visa, în parteneriat cu Impact Hub Bucharest PARENTX- evenimentul care a revoluționat educația părinților și copiilor în România ajunge la Craiova pe 21 septembrie

Conform studiului calitativ, cea mai mare parte a parintillor considera ca este necesar sa se testeze posibilitatea ca un copil autist sa fie integrat intr-o grupa/clasa normala. Doar in cazul unui esec al incercarii trebuie sa se hotarasca integrarea intr-un grup special.

In ceea ce priveste integrarea copilului autist in unitati de invatamant normale, opiniile sunt polarizate. De cele mai multe ori, desi declara ca este corecta incercarea de integrare, parintii disimuleaza ascunzand teama si nemultumirea legate de efectele asupra propriilor copii.

Cele mai puternice bariere pe care participantii considera ca le pot intampina familiile copiilor autisti in incercarea de a integra un astfel de copil in invatamantul de masa sunt:
- Reticenta din partea conducerii institutiei de invatamant/cadrelor didactice,
- Respingerea din partea copiilor normali si a familiilor acestora.

Telemedicina, instrumentul care îmbunătățește calitatea vieții persoanelor cu diabet zaharat. 1 din 5 consultații se realizează la distanță Povestea tragică a Iuliei Hașdeu, prima româncă care a studiat la Universitatea Sorbona din Paris Cum pot fi acceptate și considerate valabile studiile din străinătate în România?

Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri