Atitudinea fata de integrarea scolara si sociala a copiilor cu autism
Aproape jumatate dintre respondenti considera ca, pentru deprinderea aptitudinilor sociale, cea mai buna metoda este integrarea in colectivitate. Referitor la procesul de integrare scolara a copiilor cu tulburari de spectru autist, 34% dintre intervievatii care au declarat ca au cel putin cunostinte minime despre autism sunt de parere ca ei trebuie sa invete in scoli si clase normale, asistati de un terapeut, 47% considera ca acesti copii ar trebui sa invete in scoli/gradinite speciale, 9%, in clase speciale din cadrul scolilor normale.
Lipsa de pregatire a profesorilor, lipsa unui curriculum special si dotarea necorespunzatoare a scolilor sunt principalele motive invocate de cei care considera ca persoanele cu autism nu trebuie sa fie integrate in invatamantul de masa - aceste motive sunt mentionate in proportia cea mai mare de catre respondentii aflati in intervalul de varsta 25-34 ani, conform studiului cantitativ.
Conform studiului calitativ, cea mai mare parte a parintillor considera ca este necesar sa se testeze posibilitatea ca un copil autist sa fie integrat intr-o grupa/clasa normala. Doar in cazul unui esec al incercarii trebuie sa se hotarasca integrarea intr-un grup special.
In ceea ce priveste integrarea copilului autist in unitati de invatamant normale, opiniile sunt polarizate. De cele mai multe ori, desi declara ca este corecta incercarea de integrare, parintii disimuleaza ascunzand teama si nemultumirea legate de efectele asupra propriilor copii.
Cele mai puternice bariere pe care participantii considera ca le pot intampina familiile copiilor autisti in incercarea de a integra un astfel de copil in invatamantul de masa sunt:
- Reticenta din partea conducerii institutiei de invatamant/cadrelor didactice,
- Respingerea din partea copiilor normali si a familiilor acestora.
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară