Studiul privind conservele de macrou in sos tomat face parte din Campania Nationala de Informare si Educare: Hrana sanatoasa – o investitie pe termen lung in sanatatea noastra. Prin aceasta campanie Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania (APC Romania) isi doreste sa informeze cat mai multi consumatori despre importanta unui stil de viata bazat pe alimente sanatoase precum si despre importanta etichetei aflate pe produsele din magazine.
"La alegerea unei conserve de peste trebuie sa se aiba in vedere continutul de peste din conserva, precum si compozitia sosului de tomate, evitandu-se acele conserve care au in compozitie aditivi alimentari, cum ar fi glutamatul monosodic, indulcitorii artificiali, acidul citric etc. Totodata, trebuie evitate si conservele de peste cu adaos de zahar, ulei vegetal si amidon, care de fapt mascheaza calitatea scazuta a pestelui din conserva. Consumatorii nu trebuie sa achizitioneze conservele de peste care au ambalajul bombat, lovit, cu puncte sau pete de rugina, acestea reprezentand un adevarat pericol pentru sanatatea lor.", a precizat Domnul, Conf. Univ. Dr. Costel STANCIU, Presedinte APC Romania.
Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania (APC Romania) a achizitionat, in cursul lunii iulie a anului curent, 33 tipuri de conserve de macrou in sos de tomate din mai multe supermarket-uri/hypermarket-uri din tara. Dintre aceste tipuri de conserve, numai 21 de branduri (Baltic Club, Carrefour, Cora, Delhaize Group - Franta, Delhaize Group - Maroc, Eva, Fine Life, Garom, Gran Mare, Home Garden, King Oscar, Korab, La perla, Larsen Pure, Losos Ustka, Merve, Nautica, Nemo, Neptun, Vasco da Gama si Yachtis) au in compozitie file de macrou, in timp ce 12 branduri (Aro, Corabioara, Fisher King, Geana, Goody's, Harpun, Kaija, Novac, Ocean Fish, Old Fisherman, Pelicanul, Puerto del Gusto) au in compozitie macrou eviscerat sau bucati de macrou.
Expertii APC Romania, coordonati de conf. univ. dr. Costel Stanciu, au realizat analiza informatiilor de pe eticheta conservelor de peste, prilej cu care au fost constatate urmatoarele:
- 48 % din conserve nu au inscriptionate informatiile privind Declaratia Nutritionala si informatii privind conditiile de pastrare si de siguranta a utilizarii;
- 39 % dintre producatori nu specifica procentul de pasta de tomate utilizat la obtinerea produsului (ingredientul figureaza in denumirea produsului alimentar), iar 36% nu declara continutul de sare;
- 12 % nu mentioneaza originea vegetala specifica a uleiului utilizat in reteta;
- 30 % dintre producatori nu declara locul de provenienta al pestelui (ingredientul primar)”
Foto homepage: Wikipedia
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri