Superb, Thor merci! Se stie ca scolile de masa nu fac decat sa promoveze mediocritatea Programele de invatare sunt prost concepute in Romania iar ideea de reforma nu face dacat sa tampeasca total copiii |
||
dor72 Postat pe 20 Februarie 2011 17:47 |
||
---|---|---|
dor, eu nu m-as aventura chiar atat, sa spun ca scolile promoveaza mediocritatea. Sa nu uitam un lucru: Ken Robinson se refera la sistemul educational GLOBAL. Una e sa promovezi mediocritatea, si cu totul alta sa nu lasi elevii sa fie creativi, sustinand ideea imbecila ca "nu vei fi artist". Ai vazut exemplul elocvent, cu Gillian Lynne. | ||
Thor_again Postat pe 20 Februarie 2011 17:52 |
||
am inteles, Thor, eu nu am fost suficient de clara Eu faceam referire la scoala romaneasca Un prof de psihopeda accentua mereu acest aspect al scolii romanesti Am vazut si exemplul si faptul ca, din anume preconceptii, copilul are mereu in fata acel "nu ai voie" Mi s-a parut excelenta expunerea Poate ai vazut filmul acela in care , un copil cu sindromul Tourette, ajunge un dascal extraordinar tocmai pentru ca a avut sansa sa intalneasca un director care a stiut cum sa il ajute. Dar cat de des se intampla asta in scolile de masa? |
||
|
||
dor72 Postat pe 20 Februarie 2011 18:02 |
||
Genial! Multumesc,Thor. |
||
Allegra Postat pe 20 Februarie 2011 18:04 |
||
eu cred ca totul depinde de maiestria didactica a dascalului...iar creativitatea e unul dintre procesele urmarite cu mare atentie in didactica moderna si nu cred ca cineva care lucreaza in sistem si-ar permite nici macar sa nu promoveze creativitatea, daramite s-o stopeze...cred ca altundeva trebuie scormonit dupa lipsa de sensibilitate si creativitate...dar tuturor ne place sa aruncam pisica moarta in ograda vecinului... | ||
sora_ilsi Postat pe 20 Februarie 2011 18:11 |
||
ilsi, problema e mult mai profunda si e sistemica, la nivel, repet, global. Ceea ce spui tu, atinge un nivel foarte superficial si se refera la acea "creativitate" pe care educatorul de rand probabil ca incearca sa o stimuleze la ora de muzica sau ora de desen. Per total insa, acelasi educator va pune accent pe ierarhia de care vorbea si individul din video. Adica pe alte materii, considerate de "sistem" mai importante. Mai bine spus, considerate importante, fara comparativul de superioritate, pentru ca in general ceea ce tine de arta este o cenusareasa a sistemului educational. | ||
Thor_again Postat pe 20 Februarie 2011 18:16 |
||
e mai mult de-atat, Thor, crede-ma...daca ar mai fi multi care gandesc asa, cred ca m-as lasa de meseria pe care am facut-o, pana acum, din vocatie si cu simt de raspundere...dar am multe satisfactii deja, tocmai pe acest taram, al creativitatii...si nu sunt singura, din fericire... | ||
sora_ilsi Postat pe 20 Februarie 2011 19:10 |
||
Ilsi, pana si maiestria didactica este stopata de tot felul de lucruri cu titlu de obligativitate: un anume bagaj de cunostinte ce trebuiesc transmise intr-un anumit interval de timp, lipsa unor discipline care sa dezvolte creativitatea, obligativitatea unor discipline care transmit cunostinte rupte de realitate, lipsa unor mijloace materiale... un invatamant empiric si lipsa motivatiei in invatare nu au cum sa dezvolte creativitatea. oricat de bine pregatit profesional ar fi un dascal, oricat de creativ ar fi el, lipsa mijloacelor materiale il impiedica sa isi manifeste creativitatea lucrand in sistem cu siguranta ai simtit si simti in continuare aceste lucruri Cand zici satisfactii, la ce te referi mai exact? |
||
dor72 Postat pe 20 Februarie 2011 19:13 |
||
dor, nu stiu cu ce fel de scoala si ce fel de dascali te-ai confruntat tu, sorry... mie nu mi-a spus nimeni, niciodata, nici chiar pe timpul lui Ceausescu, ce si cum sa fac, ca dascal...n-am fost niciodata un automat, am aplicat totdeauna inovatia didactica si pot spune ca ceea ce colegii mei aplica de vreo cativa ani, eu aplicam de cand am intrat in invatamant...am avut mereu informatii din invatamantul altor tari si imi place sa fiu intotdeauna la curent cu tot ce e nou...creativitatea nu e un concept nou pentru mine... cum vezi tu motivatia in invatare? |
||
sora_ilsi Postat pe 20 Februarie 2011 20:24 |
||
Ai atata dreptate... Mai nou se promoveaza non-valoarea, lipsa de inspiratie (ca sa nu zic prostia), inteligenta bruta (sau cea caracteristica primatelor)... Deci cum sa putem vorbi de originalitate si creativitate, cand ele sunt lasate deoparte, ca si cum ar fi inexistente, ranindu-i astfel tocmai pe cei care le detin! Pentru ca da, ne vine sa credem sau nu, avem copiii nostri isteti si plini de inspiratie, creativi, ingeniosi, entuziasti si curajosi... Dar ei isi dau seama prea repede de faptul ca nu isi pot gasi un spatiu si un timp proprii pentru a se desfasura, pentru a crea si pentru a se pune in valoare...Si in acel moment, are loc in sinele lor o adevarata revolta, care la final se ncheie prin a le sopti la ureche ca drumul spre propria lor devenire se intinde in alte zari... ca e pierdere de vreme sa astepti sa fii descoperit sau apreciat. Asa ca... alegerea lor, a celo valorosi o stim, din pacate... Alegeti-va drumul si viata judecand cu mintea, nu e timp de a judeca cu sufletul! ;) |
||
garbo036663 Postat pe 20 Februarie 2011 21:13 |
||
Toate bune si frumoase,pana la ultima propozitie. |
||
Allegra Postat pe 20 Februarie 2011 21:18 |
||
ilsi, eu raman la parerea ca nu asta este esenta mesajului. Nu aia pe care o spui tu. Da, de acord, probabil ca tu, in calitate de educator, incercai sa dezvolti creativitatea copiilor. La desen in ora de desen, la muzica in ora de muzica si asa mai departe. Dar intrebarea e alta: de cate ori ai facut asta in ora de matematica? Adica de cate ori ai incurajat un copil sa deseneze in ora de matematica, daca acel copil asa a simtit nevoia? De cat ori ai incurajat un copil sa danseze in ora de romana? Sau sa cante? Risc sa dau un pronostic si sa spun ca niciodata. Normal, nu din vina ta. Cum adica sa cante in timpul orei de mate, cand el trebuie sa invete ecuatiile de gradul 2? Ce inseamna aia, sa deseneze in ora de romana, cand el trebuie sa invete comentariul cu oaia turnatoare si ciobanul imbecil?Ori cu mesterul zidar incompetent? Ca asa spune sistemul. Ei, de fapt la problema asta se refera si nenea ala cand zice ca scoala omoara creativitatea. Obliga pe toti sa invete de toate, multe din ele inutile in cazul in care copilul ar putea sa isi urmeze vocatia, ajutat de personal calificat. Nu se merge pe vocatie de la o varsta cat mai mica, si pe incurajarea ei. Pe cale de consecinta, nici nu se continua pe linia acelei vocatii. Ai sa ma contrazici, spunandu-mi ca exista institutii speciale pentru asa ceva. Scoli de arta, licee, facultati. Ok, exista. dar cati copii au acces la ele? |
||
Thor_again Postat pe 20 Februarie 2011 21:42 |
||
In alta ordine de idei, problema este ca se pierde mult prin sistemul asta care era bun, probabil, pana acum ceva ani buni in urma. Destul de multi ani. Un copil care ar avea vocatie de pictor este oprit din dezvoltarea ca atare din cauza energiei pe care trebuie sa o consume tocind la limite si integrale. Si asta nu e doar problema invatamantului romanesc. Dar ce dreaq sa facem cu atatia artisti, cand scoala trebuie sa scoata pe banda roboti de trimis in productie? Artistul este un independent, macar relativ. Din pacate, mai si gandeste. Prin urmare mai exista si riscul ca, la un moment dat, sa se defecteze si sa creeze cine stie ce tulburari. Ma rog, n-o fi chiar asta motivul la nivel global, ci incompetenta crasa a celor care trebuie sa decida caile de urmat. Sau aveti impresia ca doar guvernul romanicii e ultracompetent? |
||
Thor_again Postat pe 20 Februarie 2011 21:56 |
||
nu numai asta..ca sa-ti dai copilul la o scoala de arte, ori sa-l pregatesti particular pentru performanta in domeniul asta, te costa de te rupe ! si parintii nu prea au bani, asta e... |
||
Freya__ Postat pe 20 Februarie 2011 22:00 |
||
Thor, eu nu sunt invatatoare...si la ora mea sunt libera sa aplic ce vreau, ce stiu, ce simt ca-i este de folos copilului si mi-o cere, uneori, chiar el...relatia mea cu elevii mei nu e cea cu care ati fost voi invatati si care v-a incorsetat pe voi, sorry, ca nu suntem toti cum credeti voi ca sunt dascalii... si da, ei bine, la ora mea elevii canta, deseneaza, fac crafturi, sunt creativi, scriu poezii, danseaza, si daca vor facem si exercitii de matematica, comparam limbile intre ele,etc si nu vor sa se mai termine ora...e greu sa crezi, dar nu-mi pasa...eu am facut AVC-ul fiind la niste cursuri cu profesori doctori in pedagogie din mai multe tari, ca am fost suprasolicitata, am stat non-stop la toate cursurile pentru ca imi place sa stiu tot ce e nevoie in meseria mea, n-am dormit niste nopti, si ma duc sa ma perfectionez la astfel de cursuri de didactici moderne si de dezvoltare profesionala, care nu sunt obligatorii, de cateva ori pe an...si cand cineva indrazneste sa se lege de cei ca mine, cand ei n-au facut niciodata nimic din toate acestea nici pentru proprii lor copii, ii fac praf... de ce parintii pierd cei sapte ani de acasa, varsta la care se descopera aptitudinile copiilor lor, si in loc sa se ocupe de ei, ii arunca in fata televizorului sau a calculatorului? sau se fac ca nu stiu ca sunt deprinderi artistice, de exemplu, care se capata inaintea varstei de scolarizare? e drept ca cineva trebuie sa descopere un talent autentic, dar nu e in primul rand datoria parintelui sa investeasca in copilul lui timp si apoi toate celelalte resurse? sau copilul e doar un mic animalut pe care ai doar datoria sa-l hranesti si apoi sa-l dai la scoala ca sa se ocupe scoala de el si eu sa scap de orice raspundere? sa astept sa faca altii ce e datoria mea sa fac si sa-mi las copilul sa se piarda? |
||
sora_ilsi Postat pe 20 Februarie 2011 22:07 |
||
Si iar ne intoarcem la expresia aia care a suparat pe unii: scoala ucide creativitatea. Pentru ca, in realitate, scoala ar trebui sa se ocupe de toate directiile. Nu sa dai copilul la scoala de arta, nu sa il pregatesti in particular, ci sa ii asigure scoala cele necesare dezvoltarii. Asa cum se face cu matematica, fizica, limba si literatura materna, care sunt pe undeva considerate "de rangul intai", celelalte fiind niste discipline de mana a doua, a treia sau chiar de umplutura. Nu spun ca toti copiii ar trebui sa faca toate astea, ci, in urma selectiilor si observatiilor, sa fie indrumati spre diverse discipline pe care sa le aprofundeze, fiecare dupa cum are chemare. | ||
Thor_again Postat pe 20 Februarie 2011 22:09 |
||
ilsi, in cazul asta esti o exceptie. Ori vei fi la o scoala step-by-step? Dar ce se intampla cu acei copii in restul timpului petrecut la cursuri? Si ce se intampla cu ei DUPA ce trec in ciclul urmator? Cred ca ai cam luat-o in nume personal, dar te-ai uitat la prelegerea aia din link? Ceva imi spune ca nu |
||
Thor_again Postat pe 20 Februarie 2011 22:13 |
||
cred ca nu scoala, cat blazarea, plafonarea si lipsa de pasiune...si luatul la gramada, cand ar trebui incurajata individualitatea pe de-o parte si ilsi are dreptate, cei 7 ani de acasa sunt mare lucru.. |
||
Freya__ Postat pe 20 Februarie 2011 22:16 |
||
In tarile civilizate chiar se ocupa: vezi Norvegia, etc. Dar are la carma , ca presedinte, o profesoara, care mai e si bine intentionata, vizionara si patrioata, pe deasupra...deh, vorba cantecului:"vrem o tara ca afara..." | ||
sora_ilsi Postat pe 20 Februarie 2011 22:17 |
||
Ilsi, nu mi-ai spus ce disciplina predai. Te-am intrebat doar pentru a-mi face o parere cu privire la modul in care poti dezvolta creativitatea Thor are perfecta dreptate cu privire la sistemul "modern" din Romania. Eu imi amintesc cu precizie tot ce faceam la scoala: poezii, mate, stiinte,etc. si nu beneficiam de inv. modern Ia verifica tu copiii astia ( vb de majoritate) si vezi cat tin minte de pe 1 an pe altul sa nu zic mai mult...) Nu facem referire la 2 % din populatia scolara care invata pe rupte motivatia in invatare ma refer la acea dorinta intrinseca de a asimila, de a te dezvolta, de a progresa, de a-ti dori ceva de la tine... nu cred ca sistemul actual poate sadi in copiii nostri asa ceva eu ma confrunt zilnic cu of-urile fiului meu...nu are rost sa ma lungesc ( este olimpic,dar...) Nu ponegresc profesorul, ci afirm ca sistemul este unul lipsit de instrumente pentru a crea un mediu favorabil dezvoltarii creativitatii cate teste de aptitudini li se aplica elevilor pentru a descoperi talente sau daca se aplica, cum poate invatamantul romanesc sa le promoveze si sa le sustina in vederea dezvoltarii lor? Tu vb de satisfactii personale, thor de educatia globala ( care si la noi este proclamata la nivel de teorie... prost inteleasa de cele mai multe ori) |
||
dor72 Postat pe 20 Februarie 2011 22:19 |
||
good point, dor! | ||
Freya__ Postat pe 20 Februarie 2011 22:22 |
||
Thor,1: sunt la o scoala de cartier, predau engleza, si crede-ma ca nu sunt singura la care cursurile se predau asa, si elevii vin de placere la ora... 2:m-am uitat la prelegerea din link, dar cred ca fiecare a inteles-o altfel...si nici macar nu era pentru romani, nu? |
||
sora_ilsi Postat pe 20 Februarie 2011 22:22 |
||
bre, am mai zis-o de vreo doua ori: NU e vorba [numai] de invatamantul romanesc, ce dreaq? vorbim impreuna si ne intelegem separat? | ||
Thor_again Postat pe 20 Februarie 2011 22:27 |
||
mi-as dori sa vina la scoala parintii elevilor si sa puna problemele ca aici, pe forum, adica sa stie si ei cam ce sa mai face, si ce nu...sa-i vad si eu preocupati nu doar de ce nota i-a luat copilul la scoala, dar nu e nici macar asta...vin la inceput de an scolar si unii nici nu stiu ca al lor copil, intre timp, a ramas repetent...desi i-au fost trimise acasa, regulat, prin posta, recomandat, din banii dirigintelui, plicuri cu situatia la invatatura...si cazurile devin din ce in ce mai alarmante...dar, fiti pe pace, dupa noua lege, elevii vor avea iarasi, ca pe timpul lui Ceausescu note mari, unii vor fi "prosti" cu diploma si mai tarziu ne vor conduce tara...ha-ha! | ||
sora_ilsi Postat pe 20 Februarie 2011 22:30 |
||
ilsi, apropos de venitul parintilor la scoala... cum se fac sedintele cu parintii? in turma, asa-i? la gramada, fiecare vorbeste despre fiecare si creeaza, voluntar sau nu, clasificari ale copiilor. "Al meu e mai dastept decat al lui x" "Tu esti mai prost decat y" | ||
Thor_again Postat pe 20 Februarie 2011 22:36 |
||
scuze, dar chiar esti pe dinafara... | ||
sora_ilsi Postat pe 20 Februarie 2011 22:38 |
||
buna seara .Ilsi te apreciez ca te inplici si nu renunti.Eu am fost nevoita sa merg in mai multe randuri sa reclam noua invatatoare (avem doua) ca nu preda sa inteleaga si copii .DOMSOARA a spus copiilor ca daca vor sa stie sa se mediteze .Asa ca verific tot timpul si cand sare calul mergem si o rugam sa repete si sa le mai explice o data .Este frustant si pt copii pt ca programa este sufocanta .Fetitele is clasa a 4a si engleza si franceza o invata de placere si la sport merg cu placere tot datorita doamnei. | ||
floare_cu_colti Postat pe 20 Februarie 2011 22:39 |
||
pe dinafara cu ce, ilsi? nu ziceam ca profesorii poarta discutiile alea la sedinte, ci parintii la o barfa, respectiv parintii cu copiii aici chiar nu ma poti contrazice. am asistat la destule barfe din astea |
||
Thor_again Postat pe 20 Februarie 2011 22:48 |
||
Ai vazut, Ilsi? Limbile moderne confera o libertate si un avantaj extraordinare in organizarea clasei a materialului,etc Ce te faci cu stiinta? cu multitudinea de informatie-balast cu care copilul se intalneste poate 1 data in viata- la ora respectiva Bine ai revenit in Romania si la realitatea crunta a invatamantului romanesc Imi vine sa plang cand vad un copil care nu e in stare sa faca o corelatie, nu poate sa priceapa mai nimic si nu i se pare nimic nelalocul lui asta sunt convinsa ca, indiferent de felul ( sunt convinsa ca grozav) in care iti concepi activitatea, ai suficiente insatisfactii, pornite dintr-o indiferenta/indolenta... indusa de lipsa celor 7 ani Thor, asta e pentru scolile ci fitze ( sa nu zic f�țe) dar ai dreptate Ilsi nu avem nimic cu profesorii personal dar probleme de genul celei expuse de floare cu colti tind sa se generalizeze, tocmai din cauza banalizarii modului de formare al profesorilor cum ti se pare sa vina copilul acasa plangand pt ca dna prof de lb romana a corectat in caiet doisprezece facandu-l doispr�zece sau ca scrie pe tabla simpte? si mai uita cate un articol (i).... |
||
dor72 Postat pe 20 Februarie 2011 22:49 |
||
Buna, floricico. Din experienta mea iti pot spune ca nu m-am bazat niciodata pe ceea ce face invatatoarea sau profesoara, la clasa. Noi am pus mana pe carte si am considerat invatatura ca pe cea mai buna valoare de impartasit copiilor. Si daca ar fi sa constat ca nu e suficient ce se face la clasa, m-as informa, si tot mi-as ajuta copilul. Nu l-as lasa pe seama unor "incompetenti", i-as studia aptitudinile, l-as ajuta. Si chiar si atunci, cu propriul copil, ar fi posibil sa gresesc, nu? Doar nu suntem infailibili? Intoleranta asta ne omoara si ucidem caile de comunicare. Ne taiem singuri franghia, of. Asa e firea noastra: nu ne asumam niciodata responsabilitatile. Tot timpul altii sunt de vina. De-aia nu progresam. Daca altul nu face, ce ma opreste sa fac eu? | ||
sora_ilsi Postat pe 20 Februarie 2011 22:51 |
Subiect | Mesaje | Ultimul Mesaj |
---|---|---|
istoria secreta a lumii-Jonathan Black | 2 | De la: Alexxandra 3 Mai 2010 08:49 |
Voi aveti idee, despre ce e vorba? | 53 | De la: garbo_378859 8 Mai 2014 19:31 |
mobila de vanzare uuuurrrgggeeennntttt | 1 | De la: carter 19 Septembrie 2010 08:45 |
|
||
sa scapam de victimism! | 26 | De la: iqart 19 Decembrie 2009 20:22 |
Nu vi se pare ca trece timpul cam repede??? | 31 | De la: Alexxandra 21 Martie 2010 18:28 |
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară