Ce parerea aveti despre Buddism?

De la: demonsauinger, la data 2011-06-24 17:09:37
De la: ingerasulluptator, la data 2011-06-20 23:50:52Pai stiii tu cine sapa groapa altui tot el cade in ea..Uite romanii si-au sapat groapa unii la altii groapa si uite acum s-a format o groapa mare,,unde au cazut aproape toti..in ea...pt ca romanii se doboara unii pe altii,,am mai ramas eu si inca cativa care nu se expun,,in rest toti sunt in groapa amarati..




asa....deci!si se extinde prin Europa?sau se "Margineanu forever."..la Romania.....
Pai romania este tara mea natala..Chiar daca nu ma iubeste nimeni de acolo eu ii iubesc pe toti din toata inima....si le doresc tot binele din lumea sa fie mai inteligenti si sa traiasca in pace si armonie unii cu altii
ingerasulluptator
Postat pe 24 Iunie 2011 22:46
http://www.youtube.com/watch?v=i6SuEqlafaM
ratuscaceaurata
Postat pe 24 Iunie 2011 23:00
crestinii ortodocsi au scos sfinti ca paisie,care au facut mari minuni.
paisie e contemporan cu noi,iar minunile sunt intr-adevar mari.
sau ce sa mai zic de simeon stalpnicul.
sfinti care au trait mult inainte de buda,ca daniil....
iar iisus hristos a 'miorlait" mai bine decat toti sfintii de pe pamant.
d
daniilia
Postat pe 25 Iunie 2011 22:17
De la: daniilia, la data 2011-06-25 22:17:20 crestinii ortodocsi au scos sfinti ca paisie,care au facut mari minuni.
paisie e contemporan cu noi,iar minunile sunt intr-adevar mari.
sau ce sa mai zic de simeon stalpnicul.
sfinti care au trait mult inainte de buda,ca daniil....
iar iisus hristos a 'miorlait" mai bine decat toti sfintii de pe pamant.
d
Cum pot sa spui de Iisus Hristos Dumnezeu ca a miorlait......Oamenii au miorlait si nu au inteles misiunea pe acest pamant...Si sa predice oamenilor sa se constriasca unii pe altii
ingerasulluptator
Postat pe 25 Iunie 2011 23:10
daniilia...aici ai exagerat pana si cu miorlaiala..
dor72
Postat pe 25 Iunie 2011 23:13
Iisus Dumnezeu Fiul lui Dumnezeu cel Viu,s-a intrupat prin Maica Domnului prin Duhul Sfant ca sa ii invete pe oameni iubirea si pacea....Apoi rastignirea si invierea a fost un plan a lui Dumnezeu,ca noi sa il acceptam pe Iisus ca Dumnezeu si indrumatorul nostru....Oamenii nu au inteles sacrificarea lui Iisus Hristos....Nu au inteles nimic.....Pt ca nu s-au lasat in voia lui Dumnezeu sa fie cinstiti,sa predice iubirea si dreptatea ca sa fie pace intre oameni
ingerasulluptator
Postat pe 25 Iunie 2011 23:15
irino, piua! mai ia si tu o pauza sa respiri!
esme
Postat pe 25 Iunie 2011 23:19
De la: alfheim, la data 2011-06-18 16:43:00parerea mea e ca trebuie sa te faci budista ... si dupa ce te saturi sa stai la buda, te poti face musulmana. cred ca e cea mai potrivita religie pt tine!

ai ratacit de tot cararea femeie... sau fetitzo!


intamplator am urmarit comentariile acestui interpus care are un inceput de S.P.M in stare cronicizata. Ironizeaza tot si pe toti, se balanseaza pe raspunsuri la toate temele,lipsa de ocupatie si motivatie constructiva/ mai bine si-ar taia crengile pentru ca si asa ce FATA DE COPAC USCAT are ....sudist de giurgiu......mai cauta in colectia ta de soareci si hamsteri care put urat,de fapt si creierul tau emana un miros de dejectii.ar trebuie sa te ejectezi de pe garboNU ESTE LOCUL TAU AICI .....
garbo086720
Postat pe 26 Iunie 2011 09:25
Garbo 720 nu esti si Ingerasluptator??Dupa cum comentezi,asa mi se pare,daca gresesc...oricum nu-mi plac comentariile tale,te iei urat exprimandu-te de cine nutrebuie!!
Esti prea nou pe Garbo ca sa-ti permiti sa caracterizezi pe cineva care are deja "stagiu" aici... Controleaza-ti vocabularul,expresiile si mai asteapta...pana faci ceva vechime..!Mai priveste cum stau usierii pe-aici,cam ce le poate capul unora,cam ce nu le poate ..altora..HOOOO!!!
elisabeta_boia
Postat pe 26 Iunie 2011 10:48
Nu este Irinuca, dar un pic de toleranta fata de userii nou-veniti nu ar strica. Nu are rost sa ii ia cineva cu Huo de la prima ora a diminetii, mai ales ca e weekend si se presupune ca nu mai suntem atat de stresati.
anakin
Postat pe 26 Iunie 2011 10:58
subscriu
precizilla
Postat pe 26 Iunie 2011 11:22
la ce ?
dor72
Postat pe 26 Iunie 2011 12:29
6720,
baietel, mai citeste...
din 2009 pana acum doar 2 mesaje??? mai lucreaza putin si cu creionul pt dictzie! urmaroarele mesaje cand? in 2015? ca daca ti-au trebuit 2 ani jumate pentru 2 mesaje, prepusunem ca pentru urmatorul (sa scriu urmatoarele, deja as fi prea optimist) trebuie sa mai curga ceva apa pe Dunare! iar ca sa-ti permiti sa te iei de fatza mea, ar trebui sa ai o fatza! insa fatza ta de papagal sta ascunsa in copacul ala uscat... printre cracile de jos!
mai intereseaza-te despre cobai (soricei albi de laborator) si apoi comenateaza! pana atunci esti un al 3-lea nimeni care incearca sa-si dea cu parerea! ghiceste-i pe ceilaltzi 2.... ! nu-ti mai ajunge cocina?
alfheim
Postat pe 28 Iunie 2011 15:31
Hello!
Eu imi urez bun venit pe acest forum si doresc sa ofer informatii celei care a deschis topicul cat si altora care ar fi interesati:

Budismul este o religie �i o filozofie oriental� av�nd originea �n India �n secolul al VI-lea �.Hr. �i care s-a r�sp�ndit ulterior �ntr-o mare parte a Asiei Centrale �i de Sud-Est. Se bazeaz� pe �nv���turile lui Gautama Siddhartha (Buddha Shakyamuni), un g�nditor indian care se crede c� ar fi tr�it �ntre 563 �.Hr. �i 483 �.Hr.. De-a lungul timpului, budismul a suferit numeroase scind�ri, �n prezent fiind o religie foarte divizat�, f�r� o limb� sacr� comun� �i f�r� o dogm� strict�, clar formulat�.
Doctrin�

�n religia budist� oricine se treze�te din �somnul ignoran�ei�, experiment�nd o rela�ie nemijlocit� cu realitatea, f�r� s� fi fost instruit de cineva, �i predic� �nv���turile sale celorlal�i este numit buddha. To�i budi�tii tradi�ionali sunt de acord c� Buddha Shakyamuni sau Gautama Buddha nu a fost singurul buddha: se crede c� au existat mul�i buddha �naintea lui �i c� vor exista �i viitori buddha de asemenea. Dac� o persoan� ob�ine "trezirea", f�r� ca neap�rat s� o �i predice comunit��ii, el sau ea devine arhat (limba sanscrit�) sau arahant (limba pali). Siddhartha Gautama este unic �ntre ceilal�i buddha care au existat �i vor exista, deoarece �nv���turile lui se concentreaz� asupra acestui tip de trezire, numit �i �eliberare� sau Nirvana.

O parte din doctrina promovat� de Gautama Buddha cu privire la via�a sacralizat� �i scopul eliber�rii are la baz� "cele patru adev�ruri nobile", care analizeaz� structura �i originea �durerii� (dukkha), un termen care face referire la suferin�a �i ne�mplinirea caracteristic� omului "ne-trezit", "ne-eliberat", apar�in�nd lumii mundane. Ultimul din cele patru adev�ruri nobile, cel care vizeaz� modul de stopare a durerii, cuprinde "drumul sf�nt cu opt c�r�ri", unul din fundamentele vie�ii morale budiste.

Numeroase grupuri distincte s-au dezvoltat de la moartea lui Buddha, av�nd diverse �nv���turi, percep�ii filosofice, moduri de celebrare a cultului etc. Cu toate acestea, exist� c�teva doctrine comune pentru majoritatea �colilor �i tradi�iilor budiste, cu toate c� doar Theravada le consider� pe toate centrale. S-a constatat c� �n leg�tur� cu comunit��ile budiste se pot face pu�ine generaliz�ri[5].

Budismul prezint� �i c�teva concep�ii comune cu celelalte religii dharmice, cum ar fi re�ncarnarea ("samsara"), adic� re�ntruparea fiin�ei �n alte forme de existen�� pe baza rezultantei faptelor comise �i a legilor karmice.

Pentru detalii, vezi: Cele patru adev�ruri nobile.

Miezul �nv���turilor budiste este format din cele patru Adev�ruri Nobile[9], expuse �n prima predic� a lui Buddha, �Predica de la Benares". Primul adev�r prive�te suferin�a sau durerea (dukkha). Pentru el totul este suferin��: �na�terea este suferin��, b�tr�ne�ea este suferin��, boala este suferin��, moartea este suferin��. A fi unit cu ceea ce nu-�i place �nseamn� suferin��. A fi desp�r�it de ceea ce-�i place (...), a nu avea ceea ce ��i dore�ti �nseamn� suferin��[10]. Al doilea Adev�r Nobil identific� originea suferin�ei �n dorin�a, pofta sau setea (tanha) care determin� re�ncarn�rile. Aceast� �sete� caut� mereu noi satisfac�ii. Buddha distinge trei feluri de dorin��: dorin�a de a satisface pl�cerile sim�urilor (kama-tanha), dorin�a de perpetuare (bhava-tanha) �i dorin�a mor�ii (autoanihil�rii) sau vibhava-tanha. Cea din urm� nu este, �ns�, o solu�ie a eliber�rii deoarece este o sete ca toate celelalte �i nu opre�te ciclul transmigr�rilor. Al treilea Adev�r Nobil proclam� c� eliberarea de suferin�� const� �n anihilarea dorin�ei. Stingerea acesteia este Nirvana. �n fine, al patrulea Adev�r reveleaz� c�ile care duc la �ncetarea suferin�ei, Buddha oferind un mijloc prin care dorin�ele pot fi suprimate ("Calea cu opt bra�e" sau "Calea cu opt c�r�ri") [11]. Formularea celor patru Adev�ruri Nobile urmeaz� structura unei metode din medicina indian�: constatarea bolii, cauza ce a determinat-o, �ansele de vindecare �i tratamentul bolii. Buddha �nsu�i se identifica cu un doctor al c�rui scop este acela de a trata o persoan� grav r�nit�.

Ideea de suferin�� domin� �ntreaga filozofie budist�. Dukkha nu reprezint� doar durere de ordin fizic sau spiritual, ci �i durere existen�ial� ce const� �n subordonarea fa�� de propriile dorin�e �i sentimente, dependen�a de diferite principii �i condi�ii de via��, �nstr�inarea de propria persoan�, imperfec�iunea, subjugarea fiin�ei sub propria personalitate, sub propriile instincte sau obsesii, etc. Durerea este cu at�t mai mult amplificat�, cu c�t perspectiva unor viitoare re�ncarn�ri o prelunge�te la infinit.

Mesajul social al budismului

Budismul desfiin�eaz� din start stratificarea social�, ierarhizarea �i sus�ine egalitatea oamenilor din punct de vedere moral. Buddha dorea abolirea sistemului de caste prezent �n India �i nega valorile numelui �i al familiei �i tr�inicia lor [20]. Se promoveaz� nu doar o compasiune (karunā) �i o iubire necondi�ionat� fa�� de semeni (pali:mettā; sanscrit�:maitrī), ci o identificare a eului cu �ns�i fiin�a persoanei iubite. Budismul consider� c� egoismul �i sentimentul sinelui provin din limitarea denumirii de "eu" la propria persoan�, �i numai prin extinderea termenului asupra lumii �nconjur�toare, prin dilatarea grani�elor proprii se poate ajunge la iubirea adev�rat�. Buddha descrie aceast� l�rgire a orizontului prin privirea simbolic� a celor �ase direc�ii:

Privind spre est, un copil ar trebui s� fie bun cu p�rin�ii s�i, s� �i ajute, s� le p�streze tradi�ia, s� fie demn de mo�tenire �i s� �ndeplineasc� ritualurile cuvenite la moartea lor. La r�ndul lor p�rin�ii trebuie s� �i protejeze, s�-i �ncurajeze �n ac�iunile benefice, s� �i lanseze �ntr-o carier�, s� se asigure c� au un so� potrivit/o so�ie potrivit� �i s� le acorde o mo�tenire bun�.
Privind spre sud un elev trebuie s� �i respecte �nv���torul, s� munceasc� din greu �i s� fie ner�bd�tor s� �nve�e. Un �nv���tor trebuie s� asigure o educa�ie bun� elevului, s� se asigure c� acesta a �n�eles bine informa�iile �i s�-l ajute s� �i ating� �elurile.
Privind spre vest un so� trebuie s� �i trateze so�ia cu bun�tate, s� �i fie fidel, s� �mpart� autoritatea cu ea �i s� �i asigure bun�starea. O so�ie trebuie s� fie gra�ioas�, loial� �i muncitoare.
Privind spre nord un prieten trebuie s� fie generos, protectiv �i leal prietenilor s�i �i s� �i ajute la nevoie.
Privind spre nadir un angajator trebuie s� fie bun cu angaja�ii s�i, s� le distribuie sarcini conform abilit��ilor lor, s� le asigure m�ncare �i plat�, s� �i ocroteasc� c�nd sunt bolnavi �i s� le permit� dreptul de a pleca. Un angajat trebuie s� mearg� la munc� devreme, s� plece t�rziu, s� fie cinstit cu angajatorul s�u �i s� �i men�in� o reputa�ie bun�.
Privind spre zenit un om obi�nuit, laicii trebuie s� �i respecte pe cei care s-au dedicat vie�ii spirituale, s� fie amabil �i binevoitor �n fapt�, �n vorb� �i �n g�nd, s� le acorde casa lor ca ad�post �i s� �i aprovizioneze cu cele necesare vie�ii. De asemenea, un monah trebuie s� �i �mpiedice pe laici de la comiterea p�catelor, s� �i �ncurajeze s� fie buni, s� propov�duiasc� dharma, s� clarifice mirenilor ceea ce aces�tia nu �n�eleg din �nv���turile lui Buddha, s� le arate calea cea dreapt� �i s� �i iubeasc� nem�surat de mult[21].
PE SCURT CARE ESTE MESAJUL BUDISMULUI:
Budismul nu condamn� acumularea bog��iilor de c�tre oamenii obi�nui�i ci chiar o �ncurajeaz�, cu toate c� monahii nu au voie s� se ating� de bani sau s� se implice �n via�a economic�. Astfel din punct de vedere sociologic putem vorbi de dou� tipuri de budism: "budismul nirvanic" care are ca unic scop eliberarea �i deta�area de samsara �i "budismul karmic" care �ndeamn� omul s� s�v�r�easc� fapte bune pentru ca �ntr-o via�� viitoare pozitivitatea karmei s�-l situeze �ntr-o pozi�ie mai apropiat� de condi�ia ilumin�rii. Budismul nirvanic �ncurajeaz� de asemenea faptele bune, dar cere deta�area de rezultatul lor �i renun�are ceea ce este inaccesibil pentru unele persoane f�r� o voca�ie monahal�[22].

Hai sa ne informam un pic inainte de a discuta. Despre crestinism am vazut ca stii.Acum poti face o paralela.

angelfromheaven
Postat pe 29 Iunie 2011 14:28
tema pentru acasa?
Eugenia69
Postat pe 29 Iunie 2011 14:31
nu am chef azi ........
nu ma chef de nimic http://youtu.be/rJs-6LWX79Y
jeanette40
Postat pe 29 Iunie 2011 14:35
De la: angelfromheaven, la data 2011-06-29 14:28:26Hello!
Eu imi urez bun venit pe acest forum si doresc sa ofer informatii celei care a deschis topicul cat si altora care ar fi interesati:



bun venit pe acest forum
dar era mai simplu sa dai link-ul de unde ti-ai copiqat stiintza expusa
era mai frumos si rezonabil
sau daca cumva ai scris tu celea ce-ai expus, puteai sa-i faci neinfricatei luptatoare cu scobitoarea, o recomandare de lectura catre cartea ta! (chiar nu cred ca esti autoarea informatiilor respective)
in rest, cine e interesat de religii si istoria religiilor, are pe tot netul la dispozitzie informatii si nu numai!
multe succesuri pe viitor!
alfheim
Postat pe 29 Iunie 2011 15:42
De la: angelfromheaven, la data 2011-06-29 14:28:26Hello!
Eu imi urez bun venit pe acest forum si doresc sa ofer informatii celei care a deschis topicul cat si altora care ar fi interesati:

Budismul este o religie �i o filozofie oriental� av�nd originea �n India �n secolul al VI-lea �.Hr. �i care s-a r�sp�ndit ulterior �ntr-o mare parte a Asiei Centrale �i de Sud-Est. Se bazeaz� pe �nv���turile lui Gautama Siddhartha (Buddha Shakyamuni), un g�nditor indian care se crede c� ar fi tr�it �ntre 563 �.Hr. �i 483 �.Hr.. De-a lungul timpului, budismul a suferit numeroase scind�ri, �n prezent fiind o religie foarte divizat�, f�r� o limb� sacr� comun� �i f�r� o dogm� strict�, clar formulat�.
Doctrin�

�n religia budist� oricine se treze�te din �somnul ignoran�ei�, experiment�nd o rela�ie nemijlocit� cu realitatea, f�r� s� fi fost instruit de cineva, �i predic� �nv���turile sale celorlal�i este numit buddha. To�i budi�tii tradi�ionali sunt de acord c� Buddha Shakyamuni sau Gautama Buddha nu a fost singurul buddha: se crede c� au existat mul�i buddha �naintea lui �i c� vor exista �i viitori buddha de asemenea. Dac� o persoan� ob�ine "trezirea", f�r� ca neap�rat s� o �i predice comunit��ii, el sau ea devine arhat (limba sanscrit�) sau arahant (limba pali). Siddhartha Gautama este unic �ntre ceilal�i buddha care au existat �i vor exista, deoarece �nv���turile lui se concentreaz� asupra acestui tip de trezire, numit �i �eliberare� sau Nirvana.

O parte din doctrina promovat� de Gautama Buddha cu privire la via�a sacralizat� �i scopul eliber�rii are la baz� "cele patru adev�ruri nobile", care analizeaz� structura �i originea �durerii� (dukkha), un termen care face referire la suferin�a �i ne�mplinirea caracteristic� omului "ne-trezit", "ne-eliberat", apar�in�nd lumii mundane. Ultimul din cele patru adev�ruri nobile, cel care vizeaz� modul de stopare a durerii, cuprinde "drumul sf�nt cu opt c�r�ri", unul din fundamentele vie�ii morale budiste.

Numeroase grupuri distincte s-au dezvoltat de la moartea lui Buddha, av�nd diverse �nv���turi, percep�ii filosofice, moduri de celebrare a cultului etc. Cu toate acestea, exist� c�teva doctrine comune pentru majoritatea �colilor �i tradi�iilor budiste, cu toate c� doar Theravada le consider� pe toate centrale. S-a constatat c� �n leg�tur� cu comunit��ile budiste se pot face pu�ine generaliz�ri[5].

Budismul prezint� �i c�teva concep�ii comune cu celelalte religii dharmice, cum ar fi re�ncarnarea ("samsara"), adic� re�ntruparea fiin�ei �n alte forme de existen�� pe baza rezultantei faptelor comise �i a legilor karmice.

Pentru detalii, vezi: Cele patru adev�ruri nobile.

Miezul �nv���turilor budiste este format din cele patru Adev�ruri Nobile[9], expuse �n prima predic� a lui Buddha, �Predica de la Benares". Primul adev�r prive�te suferin�a sau durerea (dukkha). Pentru el totul este suferin��: �na�terea este suferin��, b�tr�ne�ea este suferin��, boala este suferin��, moartea este suferin��. A fi unit cu ceea ce nu-�i place �nseamn� suferin��. A fi desp�r�it de ceea ce-�i place (...), a nu avea ceea ce ��i dore�ti �nseamn� suferin��[10]. Al doilea Adev�r Nobil identific� originea suferin�ei �n dorin�a, pofta sau setea (tanha) care determin� re�ncarn�rile. Aceast� �sete� caut� mereu noi satisfac�ii. Buddha distinge trei feluri de dorin��: dorin�a de a satisface pl�cerile sim�urilor (kama-tanha), dorin�a de perpetuare (bhava-tanha) �i dorin�a mor�ii (autoanihil�rii) sau vibhava-tanha. Cea din urm� nu este, �ns�, o solu�ie a eliber�rii deoarece este o sete ca toate celelalte �i nu opre�te ciclul transmigr�rilor. Al treilea Adev�r Nobil proclam� c� eliberarea de suferin�� const� �n anihilarea dorin�ei. Stingerea acesteia este Nirvana. �n fine, al patrulea Adev�r reveleaz� c�ile care duc la �ncetarea suferin�ei, Buddha oferind un mijloc prin care dorin�ele pot fi suprimate ("Calea cu opt bra�e" sau "Calea cu opt c�r�ri") [11]. Formularea celor patru Adev�ruri Nobile urmeaz� structura unei metode din medicina indian�: constatarea bolii, cauza ce a determinat-o, �ansele de vindecare �i tratamentul bolii. Buddha �nsu�i se identifica cu un doctor al c�rui scop este acela de a trata o persoan� grav r�nit�.

Ideea de suferin�� domin� �ntreaga filozofie budist�. Dukkha nu reprezint� doar durere de ordin fizic sau spiritual, ci �i durere existen�ial� ce const� �n subordonarea fa�� de propriile dorin�e �i sentimente, dependen�a de diferite principii �i condi�ii de via��, �nstr�inarea de propria persoan�, imperfec�iunea, subjugarea fiin�ei sub propria personalitate, sub propriile instincte sau obsesii, etc. Durerea este cu at�t mai mult amplificat�, cu c�t perspectiva unor viitoare re�ncarn�ri o prelunge�te la infinit.

Mesajul social al budismului

Budismul desfiin�eaz� din start stratificarea social�, ierarhizarea �i sus�ine egalitatea oamenilor din punct de vedere moral. Buddha dorea abolirea sistemului de caste prezent �n India �i nega valorile numelui �i al familiei �i tr�inicia lor [20]. Se promoveaz� nu doar o compasiune (karunā) �i o iubire necondi�ionat� fa�� de semeni (pali:mettā; sanscrit�:maitrī), ci o identificare a eului cu �ns�i fiin�a persoanei iubite. Budismul consider� c� egoismul �i sentimentul sinelui provin din limitarea denumirii de "eu" la propria persoan�, �i numai prin extinderea termenului asupra lumii �nconjur�toare, prin dilatarea grani�elor proprii se poate ajunge la iubirea adev�rat�. Buddha descrie aceast� l�rgire a orizontului prin privirea simbolic� a celor �ase direc�ii:

Privind spre est, un copil ar trebui s� fie bun cu p�rin�ii s�i, s� �i ajute, s� le p�streze tradi�ia, s� fie demn de mo�tenire �i s� �ndeplineasc� ritualurile cuvenite la moartea lor. La r�ndul lor p�rin�ii trebuie s� �i protejeze, s�-i �ncurajeze �n ac�iunile benefice, s� �i lanseze �ntr-o carier�, s� se asigure c� au un so� potrivit/o so�ie potrivit� �i s� le acorde o mo�tenire bun�.
Privind spre sud un elev trebuie s� �i respecte �nv���torul, s� munceasc� din greu �i s� fie ner�bd�tor s� �nve�e. Un �nv���tor trebuie s� asigure o educa�ie bun� elevului, s� se asigure c� acesta a �n�eles bine informa�iile �i s�-l ajute s� �i ating� �elurile.
Privind spre vest un so� trebuie s� �i trateze so�ia cu bun�tate, s� �i fie fidel, s� �mpart� autoritatea cu ea �i s� �i asigure bun�starea. O so�ie trebuie s� fie gra�ioas�, loial� �i muncitoare.
Privind spre nord un prieten trebuie s� fie generos, protectiv �i leal prietenilor s�i �i s� �i ajute la nevoie.
Privind spre nadir un angajator trebuie s� fie bun cu angaja�ii s�i, s� le distribuie sarcini conform abilit��ilor lor, s� le asigure m�ncare �i plat�, s� �i ocroteasc� c�nd sunt bolnavi �i s� le permit� dreptul de a pleca. Un angajat trebuie s� mearg� la munc� devreme, s� plece t�rziu, s� fie cinstit cu angajatorul s�u �i s� �i men�in� o reputa�ie bun�.
Privind spre zenit un om obi�nuit, laicii trebuie s� �i respecte pe cei care s-au dedicat vie�ii spirituale, s� fie amabil �i binevoitor �n fapt�, �n vorb� �i �n g�nd, s� le acorde casa lor ca ad�post �i s� �i aprovizioneze cu cele necesare vie�ii. De asemenea, un monah trebuie s� �i �mpiedice pe laici de la comiterea p�catelor, s� �i �ncurajeze s� fie buni, s� propov�duiasc� dharma, s� clarifice mirenilor ceea ce aces�tia nu �n�eleg din �nv���turile lui Buddha, s� le arate calea cea dreapt� �i s� �i iubeasc� nem�surat de mult[21].
PE SCURT CARE ESTE MESAJUL BUDISMULUI:
Budismul nu condamn� acumularea bog��iilor de c�tre oamenii obi�nui�i ci chiar o �ncurajeaz�, cu toate c� monahii nu au voie s� se ating� de bani sau s� se implice �n via�a economic�. Astfel din punct de vedere sociologic putem vorbi de dou� tipuri de budism: "budismul nirvanic" care are ca unic scop eliberarea �i deta�area de samsara �i "budismul karmic" care �ndeamn� omul s� s�v�r�easc� fapte bune pentru ca �ntr-o via�� viitoare pozitivitatea karmei s�-l situeze �ntr-o pozi�ie mai apropiat� de condi�ia ilumin�rii. Budismul nirvanic �ncurajeaz� de asemenea faptele bune, dar cere deta�area de rezultatul lor �i renun�are ceea ce este inaccesibil pentru unele persoane f�r� o voca�ie monahal�[22].

Hai sa ne informam un pic inainte de a discuta. Despre crestinism am vazut ca stii.Acum poti face o paralela.

Despre crestinism cine sa vorbeasca...Pt ca crestnii sunt doar cu teoria dar mai putin cu practica....Preotii se numesc crestini nepracticanti....sunt buni doar le teorie....
ingerasulluptator
Postat pe 29 Iunie 2011 16:50
Pt ca preotii ortodoxi si nu doar ortodoxi,,,ci toate religiile aproape majoritatea preotilor care predica crestinismul sunt nepracticanti..Acum ce vrei sa fac sa ma rad in cap si sa imi fac si eu o codita asa cum isi fac budistii....
ingerasulluptator
Postat pe 29 Iunie 2011 16:52
Se pare ca am scris prea mult pentru gustul unora, ma scuzi ca am incercat sa fiu pe subiect
Daca puneam link nu se uita nici
Asa poate si-o fi stricat cineva ochii un pic, oricum este un rezumat la rezumat.
see ya!
angelfromheaven
Postat pe 29 Iunie 2011 21:00
@ingerasulluptator
Asta ai inteles tu din tot ce era acolo? Sa te razi in cap?
ok atunci ce sa mai zic...
angelfromheaven
Postat pe 29 Iunie 2011 21:03
ingerash din rai
nu e vorba de gustul cuiva sau al altcuiva,
este vorba ca, n-ai scris ci ai copiat! si cine e interesat citeshte din link, cine nu, oricum nu o sa stea sa citeasca postarea aia kilometrica!

nu ti-am zis-o cu rautate, nici la prima postare, si nici acum!
dar, ca vrei sa accepti sau nu, asta-i realitatea... asa cum ai dat tu de-o sursa, tot asa cel care e interesat poate gasi! si ceea ce-ai postat acolo este o idee legata de budism, insa mai sunt si alte idei si pareri... oricum este religia a peste un miliard din populatia lumii... ceea ce cred ca spune destul de mult, inclusiv ca vechime si filosofie religioasa si nu numai! deci nu cred ca totul se rezuma la 3 pagini scrie undeva pe net!

(acum sa-ti spun un secret, ca tot nu vede nimeni) luptatoarei cu scobitoarea, orice i-ai explica, oricum nu intelege nimic, fiindca doar mimeaza gandirea si chiar de sa intampla sa inteleaga ceva, oricum intelege anapoda... are mintea cumva imbarligata aiurea... c'est la vie!)
p.s. te poti convinde de umila mea parere din paranteze citing alte topice, poate la fel de pline de seva, daca nu chiar si mai si, ale autoarei!
o seara faina!

alfheim
Postat pe 29 Iunie 2011 21:58
De la: ingerasulluptator, la data 2011-06-29 16:52:57Pt ca preotii ortodoxi si nu doar ortodoxi,,,ci toate religiile aproape majoritatea preotilor care predica crestinismul sunt nepracticanti..Acum ce vrei sa fac sa ma rad in cap si sa imi fac si eu o codita asa cum isi fac budistii....


Alooooo, si cu gramatica, maica, ce ai avut? sau vii acusica si cu scrierea sumeriana ca topic pentru ca a noastra nu-ti mai e pe plac?
vorbim de ortodocsi nu ortodoxi!
Daca preferi sa te ascunzi dupa defectele/ pacatele altora pentru a avea o justificare pentru ale tale, e cu totul altceva...dar tine minte ca pentru ale tale vei da socoteala...ca e budism, taoism, crestinism sau agnosticism...toate vorbesc despre o lume de dincolo in care pleci cu bagajul de aici...
Vezi-ti de barna din ochiul tau- pentru ca, da, toti, dar absolut toti, o avem- si lasa paiele dintr-ale altora...de ce te intereseaza ce face un preot? tu nu trebuie sa crezi in preoti, ci in Dumnezeu, iar Dumnezeu nu are decat "pacatul" de a ne iubi si ierta prea mult!
matza_blanda
Postat pe 3 Iulie 2011 11:46
asa arata o matza blanda?

adeca...fiecare are o barna , care e pai, in comparatie cu barna din ochiul persoanei la care te uiti....
ce profund!!!!
dor72
Postat pe 3 Iulie 2011 12:39
De la: ingerasulluptator, la data 2011-06-18 16:31:49Budda a fost un profet nascut 557 ani inainte de Hristos...Care a transmis invataturile sale oamenilor sai.....Nu toate invataturile sale sunt eronate....Dar sa te inchini la un om precum budda....Dar cred ca budismul si alte religii au renascut datorita lipsei invataturilor convingatoare constructive crestine.....Crestinii au miorlait mult dar nu se vede nimic constructiv din urma lor..Voi ce parere aveti?


irinooka,

eu chiar credeam ca - dupa titlu - asta e un subiect serios.
cand colo, vad ca l-ai deschis tu.

asa ca "mi s-a luat" sa mai raspund la el...:D
(adica paguba-n ciuperci:P)
:)))))
eu_geminy
Postat pe 3 Iulie 2011 13:39
De la: dor72, la data 2011-07-03 12:39:12asa arata o matza blanda?

adeca...fiecare are o barna , care e pai, in comparatie cu barna din ochiul persoanei la care te uiti....
ce profund!!!!


1) asa...din cand in cand ne mai alintam si noi

2) nici o profunzime....doar proverb adaptat
matza_blanda
Postat pe 3 Iulie 2011 19:27
De la: matza_blanda, la data 2011-07-03 19:27:09
De la: dor72, la data 2011-07-03 12:39:12asa arata o matza blanda?

adeca...fiecare are o barna , care e pai, in comparatie cu barna din ochiul persoanei la care te uiti....
ce profund!!!!


1) asa...din cand in cand ne mai alintam si noi

2) nici o profunzime....doar proverb adaptat


he he, pe unde-mi umbli???... ia sa te pup, ca-mi era /imi e(!) dor de tine!...:)

bun... asta asa, de ochii lumii... fiindca in privat am pentru tine niste chestii mult mai profunde, "si anume, pentru ca" sa ti le spun...:P
:)))

eu_geminy
Postat pe 3 Iulie 2011 20:49
sa-nteleg ca se regleaza niste conturi
jeanette40
Postat pe 3 Iulie 2011 20:52
depinde ce intelegi tu prin "reglaj de conturi"...

"matza" e o persoana cu totul aparte, o prietena draga, cu "cont vechi" la mine, pe care - din pacate - o vad din ce in ce mai rar aici... spun "din pacate", deoarece comunicarea cu Dansa incumba cu totul alte lucruri decat obisnuitul schimb de prostioare de forum.
:)
eu_geminy
Postat pe 3 Iulie 2011 20:59
De la: anakin, la data 2011-06-26 10:58:09Nu este Irinuca, dar un pic de toleranta fata de userii nou-veniti nu ar strica. Nu are rost sa ii ia cineva cu Huo de la prima ora a diminetii, mai ales ca e weekend si se presupune ca nu mai suntem atat de stresati.
Nu a fost"HUO" ci HOO=STOP,ATAT..nu huiduiesc pe nimeni,chiar daca m-ar supara-nu-s genul! Si eu sunt de parere ca cei nou veniti sa fie bine primiti...dar si ei..chiar de la in ceput cu ..critica?
elisabeta_boia
Postat pe 3 Iulie 2011 21:16

Recomandari

Subiect Mesaje Ultimul Mesaj
R.i.p ion dolanescu 3 De la: Dydylina 14 August 2009 16:05
bancuri 6 De la: fleurdelis 15 Iulie 2010 01:14
Nu esti bine dispusa? 28 De la: Kid0 23 Ianuarie 2010 11:34
ATENTIE!!!-MESAJE VIRUSI PE TELEFONIE MOBILA SI INTERNET!!! 4 De la: Alexxandra 19 Martie 2010 13:36
Urare. 29 De la: garbo_466560 24 Iulie 2020 13:55
Setari Cookie-uri