Am fost la �nceputul lui septembrie acas� pentru (prea) pu�ine zile �i am avut marea pl�cere de a fi parte a unui eveniment editorial deosebit g�zduit de Ministerul Afacerilor Externe: lansarea Colec�iei de Rela�ii Publice Interna�ionale a Editurii �Curtea veche�. Aceast� colec�ie � prima pe pia�a rom�neasc� de carte � const� (pentru moment) �n traduceri ale unor c�r�i fundamentale pentru cei care sunt interesa�i de acest segment vibrant al rela�iilor publice, c�r�i excelent scrise de somit��i americane �n domeniu, c�r�i care nu se doresc doar ghiduri de comunicare, ci reale pledoarii pentru comunicarea construit� �i performan�a la un �nalt nivel profesional. Felicit �i pe aceast� cale echipa Editurii �Curtea veche� pentru aceast� curajoas� ini�iativ� �i �i mul�umesc din mai multe posturi: �n primul r�nd din postura dasc�lului ce a predat comunicare interna�ional� la dou� universit��i, care, �n contextul unei bibliografii interna�ionale destul de greu accesibile, e fericit s� pun� la �ndem�na studen�ilor, de acum �ncolo, c�r�i de specialitate unanim recunoscute ca fiind de c�p�t�i �n domeniu. M� uit cu bucurie la aceast� colec�ie de volume �i din postura de membru al Asocia�iei Rom�ne de Rela�ii Publice, care sunt convins� c� le va folosi ca un eficient instrument �n promovarea comunic�rii de calitate, ale c�rei strategii, tactici, reguli, tehnici, concepte, exemple �i studii de caz se reg�sesc din plin �n c�r�ile pe care le vom oferi pe viitor. M� uit cu bucurie la aceast� colec�ie �i din postura diplomatului care �i-a dedicat peste 15 ani din carier� diploma�iei publice, �ncerc�nd s� pledeze pentru importan�a acesteia, pentru c� trebuie s� termin�m o dat� pentru totdeauna cu orice urm� de diletantism �n comunicarea noastr� institu�ional� �i pentru c� trebuie s� valorific�m aceast� dimensiune a diploma�iei care este creativ�, sofisticat� �i productiv�. Colec�ia de Rela�ii Publice Interna�ionale de la �Curtea Veche� este una aplicat�, practic�, menit� s� fie un real instrument de lucru. Dar ce e mai important este c� e �i primul demers editorial de acest gen de pe pia�a de carte din Rom�nia. Colec�ia cuprinde numeroase studii de caz �i strategii de comunicare implementate cu succes sau nu �n mediul interna�ional �i se adreseaz� studen�ilor �i profesorilor din comunicare, jurnalism, �tiin�e politice, rela�ii interna�ionale, sau rela�ii economice interna�ionale. �n acela�i timp, de c�t mai multe exemple de bune practici au tot at�ta nevoie �i cei care activeaz� �ntr-o institu�ie public�, �ntr-o companie multina�ional�, �n pres� sau �n diploma�ie �i interac�ioneaz� zi de zi cu mediul extern. Toate volumele din colec�ie pun un accent deosebit pe specificul cultural, perspectiv� conform c�reia analiza, planificarea, implementarea �i evaluarea activit��ilor de rela�ii publice trebuie s� �in� cont de toate aspectele sociale �i culturale locale, ca �i de limba �i istoria na�ional�. A�a cum am spus-o �i �n alte ocazii, inclusiv la lansarea colec�iei de RPI, cred profund �n faptul c�, �ntr-o lume a globaliz�rii cum este cea �n care tr�im, nu doar practicienii de PR, ci �i speciali�tii �n rela�ii interna�ionale sau rela�ii economice interna�ionale trebuie s� fie comunicatori educa�i �i informa�i nu doar, eventual, talenta�i. Prima carte din colec�ie, care se afl� deja pe rafturi �n libr�rii, International Public Relations: Negotiating Culture, Identity and Power, ofer� prima abordare critic-cultural� a rela�iilor publice interna�ionale �n teorie �i �n practic�. Autorii Patricia A. Curtin �i T. Kenn Gaither prezint� modelul cultural-economic �i matricea de lucru asociat� acestuia, pentru a explica tehnicile �i practicile de rela�ii publice �n diferite medii de reglementare, politice �i culturale. Merg�nd dincolo de perspectiva occidental�, democratic� �i corporatist�, ei analizeaz� critic diversitatea global� a practicilor de rela�ii publice, oferindu-ne exemple din ��ri din �ntreaga lume. A�adar se poate citi despre multiple campanii Coca-Cola �n lume �i �n special �n India �i Turcia, despre lansarea New Coke, strategia KFC, sau despre campaniile de cultivare a imaginii ale unor ��ri precum Coreea de Sud �i Elve�ia, urmate de exemple din Rusia, Asia �i Insulele Gal�pagos. De asemenea este expus�, pe larg, campania de eradicare a variolei desf�urat� de Organiza�ia Mondial� a S�n�t��ii. Imaginea sau brandul de �ar� sunt concepte din ce �n ce mai prezente �n dezbaterea public� din Rom�nia. Images of Nations and International Public Relations, cea de a doua carte ce va fi tradus� �n cadrul colec�iei, subliniaz� tocmai importan�a imaginii de �ar� �n rela�iile interna�ionale, prezent�nd numeroase studii de caz despre �ncerc�ri de a schimba aceast� imagine. Rela�iile publice desf�urate de diverse na�iuni pot ajuta la �nl�turarea unor prejudec��i interna�ionale, dar sunt, totodat�, �i cel mai dificil tip de activitate de PR. Michael Kunczik � autorul acestei c�r�i de referin�� � enumer� campaniile de imagine ale unor ��ri precum Germania, SUA, Marea Britanie, Rusia, Africa de Sud, India, etc. �i reveleaz� solu�iile pe care acestea le-au g�sit pentru a-�i promova o imagine pozitiv� dup� cel de-al Doilea R�zboi Mondial sau dup� R�zboiul Rece. Printre multe alte lucruri interesante, el enun�� �i un mare adev�r: �De multe ori este imposibil s� faci diferen�a �ntre imaginea unui stat-na�iune �i imaginea unei mari companii multina�ionale precum Krupp, Ford sau Coca-Cola�. �ntr-o a treia carte care e �n lucru � International and Intercultural Public Relations. A campaign case approach � autorii Michael G. Parkinson si Daradirek Ekachai includ 19 studii de caz din care spicuim: campania Avon �mpotriva cancerului la s�n �n Filipine, programul guvernului finlandez pentru �mbun�t��irea rela�iilor comerciale cu Rusia, campania Nike dup� acuza�iile de exploatare a for�ei de munc� �n ��ri din Lumea a Treia, preluarea Daewoo de c�tre General Motors, campania Aljazeera �n �ncercarea de a dep�i percep�ia de post na�ionalist �i apropiat terori�tilor, ca �i campania Burson�Marsteller de con�tientizare a depresiei �n Thailanda. Autorii �i-au propus s� prezinte at�t programe care au avut succes, c�t �i programe care au e�uat �n ��ri din diverse col�uri ale lumii, explic�nd �i care au fost factorii care au determinat acest rezultat. Lucrarea descrie pe de o parte campanii derulate de mari corpora�ii �i pe de alta campanii sociale desf�urate de institu�ii publice, dedic�nd totodat� capitole consistente �i campaniilor mai multor guverne �n vederea �mbun�t��irii imaginii de �ar�. , pe care am pl�cerea s� �l coordonez �mpreun� cu Alina Dolea �i care se adreseaz� �n egal� m�sur� mediului academic, celui institu�ional, celui diplomatic, dar �i celui de afaceri. Savura�i aceste c�r�i �i folosi�i din plin �nv���mintele lor! Lectur� pl�cut�! Nu uita�i: Comunic�m, deci exist�m! autor: Simona MICULESCU sursa: www.geb.ro |
danielatontsch Postat pe 15 Octombrie 2008 16:46 |
---|
Subiect | Mesaje | Ultimul Mesaj |
---|---|---|
WORKSHOP MANAGEMENTUL FURIEI: 7 MAI 2011. | 2 | De la: demonsauinger 22 Aprilie 2011 14:57 |
SUPERVIZARE IN PSIHOLOGIE CLINICA: 4 mai 2011 | 1 | De la: CLINICAAQUAMARIN 10 Aprilie 2011 08:48 |
Craciunul in trecut | 1 | De la: vuvuzela 26 Decembrie 2010 07:47 |
|
||
CURS DE INITIERE IN TAIJIQUAN (Tai Chi) | 1 | De la: Marcel_D 24 Ianuarie 2012 23:52 |
Meditatia si terapia prin Qigong-ul Traditional - Cezar Culda 17 -22 Nov 2014 Timisoara | 1 | De la: Marcel_D 10 Noiembrie 2014 23:14 |
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară