Carte nou� la �Curtea Veche�


Am fost la �nceputul lui septembrie acas� pentru (prea) pu�ine zile �i am avut marea pl�cere de a fi parte a unui eveniment editorial deosebit g�zduit de Ministerul Afacerilor Externe: lansarea Colec�iei de Rela�ii Publice Interna�ionale a Editurii �Curtea veche�. Aceast� colec�ie � prima pe pia�a rom�neasc� de carte � const� (pentru moment) �n traduceri ale unor c�r�i fundamentale pentru cei care sunt interesa�i de acest segment vibrant al rela�iilor publice, c�r�i excelent scrise de somit��i americane �n domeniu, c�r�i care nu se doresc doar ghiduri de comunicare, ci reale pledoarii pentru comunicarea construit� �i performan�a la un �nalt nivel profesional.
Felicit �i pe aceast� cale echipa Editurii �Curtea veche� pentru aceast� curajoas� ini�iativ� �i �i mul�umesc din mai multe posturi: �n primul r�nd din postura dasc�lului ce a predat comunicare interna�ional� la dou� universit��i, care, �n contextul unei bibliografii interna�ionale destul de greu accesibile, e fericit s� pun� la �ndem�na studen�ilor, de acum �ncolo, c�r�i de specialitate unanim recunoscute ca fiind de c�p�t�i �n domeniu. M� uit cu bucurie la aceast� colec�ie de volume �i din postura de membru al Asocia�iei Rom�ne de Rela�ii Publice, care sunt convins� c� le va folosi ca un eficient instrument �n promovarea comunic�rii de calitate, ale c�rei strategii, tactici, reguli, tehnici, concepte, exemple �i studii de caz se reg�sesc din plin �n c�r�ile pe care le vom oferi pe viitor. M� uit cu bucurie la aceast� colec�ie �i din postura diplomatului care �i-a dedicat peste 15 ani din carier� diploma�iei publice, �ncerc�nd s� pledeze pentru importan�a acesteia, pentru c� trebuie s� termin�m o dat� pentru totdeauna cu orice urm� de diletantism �n comunicarea noastr� institu�ional� �i pentru c� trebuie s� valorific�m aceast� dimensiune a diploma�iei care este creativ�, sofisticat� �i productiv�.
Colec�ia de Rela�ii Publice Interna�ionale de la �Curtea Veche� este una aplicat�, practic�, menit� s� fie un real instrument de lucru. Dar ce e mai important este c� e �i primul demers editorial de acest gen de pe pia�a de carte din Rom�nia.
Colec�ia cuprinde numeroase studii de caz �i strategii de comunicare implementate cu succes sau nu �n mediul interna�ional �i se adreseaz� studen�ilor �i profesorilor din comunicare, jurnalism, �tiin�e politice, rela�ii interna�ionale, sau rela�ii economice interna�ionale. �n acela�i timp, de c�t mai multe exemple de bune practici au tot at�ta nevoie �i cei care activeaz� �ntr-o institu�ie public�, �ntr-o companie multina�ional�, �n pres� sau �n diploma�ie �i interac�ioneaz� zi de zi cu mediul extern.
Toate volumele din colec�ie pun un accent deosebit pe specificul cultural, perspectiv� conform c�reia analiza, planificarea, implementarea �i evaluarea activit��ilor de rela�ii publice trebuie s� �in� cont de toate aspectele sociale �i culturale locale, ca �i de limba �i istoria na�ional�.
A�a cum am spus-o �i �n alte ocazii, inclusiv la lansarea colec�iei de RPI, cred profund �n faptul c�, �ntr-o lume a globaliz�rii cum este cea �n care tr�im, nu doar practicienii de PR, ci �i speciali�tii �n rela�ii interna�ionale sau rela�ii economice interna�ionale trebuie s� fie comunicatori educa�i �i informa�i nu doar, eventual, talenta�i.
Prima carte din colec�ie, care se afl� deja pe rafturi �n libr�rii, International Public Relations: Negotiating Culture, Identity and Power, ofer� prima abordare critic-cultural� a rela�iilor publice interna�ionale �n teorie �i �n practic�. Autorii Patricia A. Curtin �i T. Kenn Gaither prezint� modelul cultural-economic �i matricea de lucru asociat� acestuia, pentru a explica tehnicile �i practicile de rela�ii publice �n diferite medii de reglementare, politice �i culturale. Merg�nd dincolo de perspectiva occidental�, democratic� �i corporatist�, ei analizeaz� critic diversitatea global� a practicilor de rela�ii publice, oferindu-ne exemple din ��ri din �ntreaga lume. A�adar se poate citi despre multiple campanii Coca-Cola �n lume �i �n special �n India �i Turcia, despre lansarea New Coke, strategia KFC, sau despre campaniile de cultivare a imaginii ale unor ��ri precum Coreea de Sud �i Elve�ia, urmate de exemple din Rusia, Asia �i Insulele Gal�pagos. De asemenea este expus�, pe larg, campania de eradicare a variolei desf�urat� de Organiza�ia Mondial� a S�n�t��ii.
Imaginea sau brandul de �ar� sunt concepte din ce �n ce mai prezente �n dezbaterea public� din Rom�nia. Images of Nations and International Public Relations, cea de a doua carte ce va fi tradus� �n cadrul colec�iei, subliniaz� tocmai importan�a imaginii de �ar� �n rela�iile interna�ionale, prezent�nd numeroase studii de caz despre �ncerc�ri de a schimba aceast� imagine. Rela�iile publice desf�urate de diverse na�iuni pot ajuta la �nl�turarea unor prejudec��i interna�ionale, dar sunt, totodat�, �i cel mai dificil tip de activitate de PR.
Michael Kunczik � autorul acestei c�r�i de referin�� � enumer� campaniile de imagine ale unor ��ri precum Germania, SUA, Marea Britanie, Rusia, Africa de Sud, India, etc. �i reveleaz� solu�iile pe care acestea le-au g�sit pentru a-�i promova o imagine pozitiv� dup� cel de-al Doilea R�zboi Mondial sau dup� R�zboiul Rece. Printre multe alte lucruri interesante, el enun�� �i un mare adev�r: �De multe ori este imposibil s� faci diferen�a �ntre imaginea unui stat-na�iune �i imaginea unei mari companii multina�ionale precum Krupp, Ford sau Coca-Cola�.
�ntr-o a treia carte care e �n lucru � International and Intercultural Public Relations. A campaign case approach � autorii Michael G. Parkinson si Daradirek Ekachai includ 19 studii de caz din care spicuim: campania Avon �mpotriva cancerului la s�n �n Filipine, programul guvernului finlandez pentru �mbun�t��irea rela�iilor comerciale cu Rusia, campania Nike dup� acuza�iile de exploatare a for�ei de munc� �n ��ri din Lumea a Treia, preluarea Daewoo de c�tre General Motors, campania Aljazeera �n �ncercarea de a dep�i percep�ia de post na�ionalist �i apropiat terori�tilor, ca �i campania Burson�Marsteller de con�tientizare a depresiei �n Thailanda. Autorii �i-au propus s� prezinte at�t programe care au avut succes, c�t �i programe care au e�uat �n ��ri din diverse col�uri ale lumii, explic�nd �i care au fost factorii care au determinat acest rezultat. Lucrarea descrie pe de o parte campanii derulate de mari corpora�ii �i pe de alta campanii sociale desf�urate de institu�ii publice, dedic�nd totodat� capitole consistente �i campaniilor mai multor guverne �n vederea �mbun�t��irii imaginii de �ar�.
, pe care am pl�cerea s� �l coordonez �mpreun� cu Alina Dolea �i care se adreseaz� �n egal� m�sur� mediului academic, celui institu�ional, celui diplomatic, dar �i celui de afaceri. Savura�i aceste c�r�i �i folosi�i din plin �nv���mintele lor! Lectur� pl�cut�! Nu uita�i: Comunic�m, deci exist�m!

autor: Simona MICULESCU
sursa: www.geb.ro
danielatontsch
Postat pe 15 Octombrie 2008 16:46

Recomandari

Subiect Mesaje Ultimul Mesaj
WORKSHOP-URI DE PSIHOSEXOLOGIE SI PSIHOTERAPIE 1 De la: CLINICAAQUAMARIN 23 Octombrie 2009 13:51
Atelier de analiza personala - Teme existentiale 1 De la: Psihoterapeut 24 Noiembrie 2011 10:21
DIAGNOZA SI SCHIMBARE ORGANIZATIONALA: 9-11 NOV. 2012 1 De la: CLINICAAQUAMARIN 4 Octombrie 2012 10:52
Curs Qigong Cezar Culda – Initiere in Meditatia Terapeutica 1 De la: Marcel_D 7 Mai 2013 23:09
DIAGNOSTIC SI EVALUARE CLINICA: 22-24 IUNIE 2012 1 De la: CLINICAAQUAMARIN 30 Aprilie 2012 13:30
Setari Cookie-uri